Gårdagen.

Igår skulle jag och joel möta upp P i vårt köpcentrum klockan 16.30.  Innan det hann jag fixa ljusen på balkongen. Lite tidigt men det var” fint” väder så jag passade på. Står helst inte i vår balkong när det blåser eller är riktigt kallt. Vi bor ändå på 4 våningen på ett hus som står på ett högt berg….

Joel fick uppleva sin första kinaresturang och åt flitigt av de ärtor P serverade. Han tigger lika ivrigt som Ella gör med den skillnaden att Joel faktiskt sitter vid bordet. 😉

IMG_20141104_080533341

Efter två samtal til sköterskan på vår hälsocentral så fick jag äntligen ett recept på att hämta ut den här medicinen. Verkar som att recepten för mina krämer finns i systemet men den här lösningen är mystiskt borta. En hel flaska fick jag, wow.. Men den lär räcka ett tag då den andra flaskan på bilden (ser du skillnad?) är 2 år gammal. Medicinen är kortison och acetylsalisylsyra i en vattning lösning. Den ska sättas i hårbotten och är lättare att applicera än de tjocka krämerna. Ace.syran gör också att man får mindre fjällande psorisasis. Så jag slipper se ut som att det snöar från hårbotten hela tiden. 😉

IMG_20141106_073937596

Kristian hade önskat att kunna ta med sig matlåda idag. Så jag satte ihop en gratäng trots att jag glömde kryddorna i affären. Hoppas den smakar nått. Brukar vara alldeles för mesig i mitt kryddande då jag inte kan tåla stark mat alls. IMG_20141105_204602051

Ville bara visa att vi har det så kärleksfullt hemma att t.o.m kaffefläckarna bildar hjärtan. 😉IMG_20141104_121803145

One thought on “Gårdagen.

Kommentera

