gårdagens matlagning

Ibland känner jag för att laga flera sorters mat.  Man måste passa på medan det finns energi, lust och sonen är på glatt humör. Jag lagade först ”tacobullar”. Det är helt enkelt köttfärs, ägg och tacokrydda. Brukar laga lasagne på liknande sätt men jag glömde köpa riven ost. Kristian behövde matlåda till idag så då gjorde jag köttbullar istället.  Efter det blev det att försöka sig på ett recept jag sett på teven kl.06 samma morgon. Parmesanpanerad kyckling. Var verkligen smidigt. Pensla gräddfil och sen doppa i riven parmesan. Jag blandade även i lite ströbröd, salt och peppar i blandningen. Sen skjuts in i ugnen med allt tills fileerna/bröstet är färdigt. Blev riktigt gott! Vi gjorde också ugnsrostad potatis till.

IMG_20141110_125731446IMG_20141110_131531056

Såhär såg det ut innan tillagning. Jag använder plasthandske när jag hanterar rå kyckling, avskyr verkligen konsistensen. Kaffet ingick inte i måltiden 😉

Joel fick för första gången i sitt liv vara på köksgolvet och åla runt. Han trivdes som fisken i vattnet. Jag fick en extra bonus i att Ella inte ville komma och skrik tigga som hon brukar. =)

IMG_20141110_123616708 IMG_20141110_123614818 IMG_20141110_123556536

Kommentera

