Hårfixeri

I somras var jag och färgade håret.  Jag tycker för stunden att lite rött i håret är roligt men sen när utväxten kommer så tröttnar jag direkt. Och eftersom jag är smått impulsiv så vill jag fixa sådant direkt. Så i höstast blekte jag håret hemma två gånger på raken och satte sen i en askblond färg. Det askblonda tar bort orange nyanser men det blev ändå en del orangeaktiga nyanser kvar.  Så igår fick jag ett ryck och köpte en blekning till + en ny askblond hårfärg.  Nu är det orange borta och håret är ljusare.  Är väldigt tacksam för att mitt hår tolererar blekning är och hårfärgning så bra som det gör. Förra gången kunde två hårfrisörskor bara ge mig beröm för att håret fortfarande var i så fint skick. Dom kunde inte tro att jag faktiskt blekt det hemma med sådant bra resultat. 🙂

image

Blekning en gjord. Trasseltrassel

image

Askblonda färgen.

image

Dagens färg.  Det kan ännu ändras lite eftersom en del färg fortfarande kan lossna när jg duschar. Men jag är väldigt nöjd. 🙂

One thought on “Hårfixeri

Kommentera

